Czy znacie dźwięki Afryki?

Kiedy byłam dziewczynką, rodzice zapoznali mnie z kulturą krajów afrykańskich, wtedy też zetknęłam się z ich niesamowitą muzyką. Z jednego z naszych wyjazdów przywiozłam drewniany instrument nazywany kalimbą. Jest ona bardzo charakterystyczna dla tego kontynentu, występuje w wielu odmianach różniących się od siebie brzmieniem oraz wyglądem. Składa się ze stalowych blaszek, które montowane są na deseczkę. Dźwięk , który wydaje trudno opisać. Jest bardzo wysoki, czysty, a przy tym głęboki. Przypomina trochę pozytywkę. Myślę, że każdemu spodobałaby się melodia grana na kalimbie. 

Djembe to kolejny niezwykłą instrument. Składa się z drewnianego korpusu, obręczy utrzymującej linki, które naciągają skórę- membranę.
 Co ciekawe instrument u każdego człowieka może brzmieć inaczej, ponieważ grający na nim ludzie mają różne dłonie. Do bębnów często są przyczepione ozdoby, takie jak grzechotki „sese”. 

Kory już niestety nie mam w domu. To składa skę z wysuszonej tykwy, na nią jest naciągana skóra, a przez jej środek przekładany jest kij, to na nim znajdują się struny. Gra polega na szarpaniu za nie palcami lub paznokciami. 

Jeśli kiedykolwiek nadaży się wam okazja zagrania na instrumencie afrykańskim, to bez zbędnego zastanawiania, grajcie!
Ołów { Pb }

Komentarze

Popularne posty